Ik ben David Dubrulle, warmteagent voor Nieuw Zuid. Je vindt me regelmatig in de nieuwe woonwijk. Heb je een vraag of probleem, meld het me gerust. Je kan me ook mailen via warmteagent@fluvius.be.
Ik ben David Dubrulle, warmteagent voor Nieuw Zuid. Je vindt me regelmatig in de nieuwe woonwijk. Heb je een vraag of probleem, meld het me gerust. Je kan me ook mailen via warmteagent@fluvius.be.
Met een aansluiting op het warmtenet verbruik je minder fossiele brandstof dan met een individuele condenserende cv-ketel op aardgas. Daarmee lever je een belangrijke bijdrage aan de vermindering van de belasting van het milieu en het realiseren van meer duurzaamheid.
Het warmtenet van Nieuw Zuid wordt gebouwd met de warmteleidingen van de allerhoogste isolatiekwaliteit. Hierdoor blijft het warmteverlies beperkt tot minder dan 1°C per kilometer leiding.
Op Nieuw Zuid worden alle woningen aangesloten op het warmtenet. Koop je er een woning dan is die automatisch aangesloten op het warmtenet.
Dat kan, je woning beschikt over een eigen kamerthermostaat en daarmee bepaal je zelf hoe hoog de temperatuur in huis is.
Het drinkwater wordt opgewarmd door het principe van warmtewisseling. Het warme water van het warmtenet staat via de warmtewisselaar in de afleverset haar warmte af aan het leidingwater. Het drinkwater komt niet in fysiek contact met water uit het warmtenet.
Je woning is niet aangesloten op het aardgasnet. Het zou namelijk niet economisch, noch ecologisch verantwoord zijn om naast een warmtenet ook nog een infrastructuur voor aardgas aan te leggen. Je kookt daarom elektrisch.
Het ‘Niet-Meer-Dan-Anders’-principe houdt in dat je als bewoner voor je energie gemiddeld niet méér betaalt dan indien je met een moderne, cv-installatie op aardgas zou verwarmen.
De warmteprijs is gebaseerd op de aardgasprijs, volgens het Niet-Meer-dan-Anders principe.
Kijk hier voor de actuele tarieven.
Maandelijks betaal je een voorschotbedrag. Dat bestaat net zoals bij elektriciteit en aardgas uit delen van het vastrecht, de meetkosten en de inschatting van je warmteverbruik.
Je voorschot is verhoogd omdat:
Je voorschot is verlaagd omdat:
Op basis van de uitgelezen meterstanden ontvang je een jaarafrekening. Hierin verrekenen wij de energie die je in de voorgaande periode werkelijk verbruikt hebt, met de maandelijkse voorschotten die je betaald hebt.
Wil je graag een domiciliëring, download dan het formulier domiciliëringsaanvraag, vul het in en mail het naar warmte@fluvius of stuur het ons op. Je kan het formulier ook aanvragen per mail aan warmte@fluvius of telefonisch op 078 35 35 37.
Download domiciliëringsaanvraag (pdf)
Je kan een betaling overmaken naar het bankrekeningnummer BE67 0963 7270 0087. Vermeld bij een betaling altijd het betalingskenmerk dat je op je factuur terugvindt.
Op de dag dat je de sleutel krijgt of op de dag dat je de sleutel aan de nieuwe bewoner of de verhuurder geeft, volg je de volgende stappen:
Download overeenkomst tot aansluiting (pdf)
Download overeenkomst tot levering (pdf)
Een storing in de warmte- of warmwaterlevering is altijd vervelend. Voor een snelle oplossing is het belangrijk om te weten waar de storing vandaan komt. Overloop onze storingskaart en kom er snel achter of de storing in je eigen binneninstallatie zit of dat er een storing is in het warmtenet van warmte@zuid.
Download storingskaart (pdf)
Heb je de storingskaart overlopen en krijg je het advies om warmte@zuid te bellen? Je kan onze storingsdienst 24 op 24 uur en 7 op 7 bereiken op 078 35 35 37.
Je kan de wijzigen doorgeven via het online contactformulier, per mail aan warmteagent@fluvius.be of telefonisch op 078 35 35 37.
Helaas is het niet mogelijk om een naamswijziging door te geven. Wij dienen hiervoor een nieuw contract aan te maken op naam van de persoon die verantwoordelijk is voor de warmte.
Wij hebben de meterstand nodig van de desbetreffende datum. Indien er geen meterstand bekend is, berekenen wij voor jou de meterstand aan de hand van de laatste uitgelezen standen.
Heb je nog een vraag, neem dan contact op met onze warmteagent via warmteagent@fluvius.be of T 078 35 35 37.